よくあるご質問(FAQ)

英語で記載しているものは日本国外に発送する場合のご案内内容となっております。

Items listed in English are for shipments outside of Japan.

注文方法は?

オンライン上で「ショッピングカート」よりご注文ください。

電話、FAX、メールでのご注文はご遠慮ください。


Q.How to order?

Please place the desired item in your shopping cart, register as a user, and then place the order.
After user registration please select a payment method and shipping method.
Please do not place orders by phone, fax or e-mail.

注文から発送までの流れは?

ご注文は画面右上の「カートのアイコン」よりご注文ください。

ご注文後、自動配信にて注文内容の写しがメールされます。

ご注文から3営業日以内に発送いたします。
出荷手続き、運送状況により多少前後する場合がございます。

配達日指定の無い場合、最短着日での指定となります。


Q.What is the process from order to shipment?

To place an order, please click on the "cart icon" in the upper right corner of the screen.

After placing your order, you will receive an automatic email with a copy of your order.

Orders will be shipped within 3 business days. Please note that the shipping time may be slightly delayed due to shipping procedures and transportation conditions.

メールが届きません

フリーメールアドレスをご登録の場合、迷惑メールフォルダに分類されてしまう場合や、 メールアドレスのサーバー超過により届かない場合がございます。 また、携帯電話のメールアドレスのご登録につきましても、迷惑メール対策設定やドメイン指定をされておりますと、メールが届かない場合がございます。 恐れ入りますが、弊社ドメイン[munimuni.jp]の受信設定を行ってください。


Q.I did not receive your email.

If you have registered a free e-mail address, the e-mail may end up in your spam folder, or you may not receive it due to the e-mail address being overloaded by the server. In addition, if you have registered a cell phone e-mail address, please be aware that if you have set your e-mail address to protect against spam or have specified a domain name, we may not be able to send you an e-mail. We apologize for the inconvenience, but please make sure that our domain [munimuni.jp] is set to receive our e-mails.

注文から届くまでどのくらいかかりますか?

ご注文から3営業日以内に発送いたします。出荷手続き、運送状況により多少前後する場合がございます。商品発送より翌日(九州、四国、北海道は翌々日)頃のお届けとなります。


Q.How long does it take to receive my order?

We will ship by EMS within 3 business days of your order.
1-2 weeks from Japan depending on the destination.
You can check the delivery area and delivery time of the product on the Japan Post website.

https://www.post.japanpost.jp/index_en.html

送料はどれくらい掛かりますか?

税抜き10,000円以上のご注文については、送料は無料です。

税抜き10,000円未満のご注文については、送料は下記記載とおりです。

北海道・九州(900円)

東北・関東・信越・北陸・中部・関西・中国・四国(600円)

沖縄・離島(1,200円)


Q.Will I have to pay a tariff when I receive the goods?

It might depend on country you live if you have to pay customs duties. If you are asked to do so, it is your responsibility to pay.

中身がわからないようにして発送出来ますか?

商品は全て無地の段ボールで梱包しております。また発送元は「株式会社リィザス」、梱包内容は「箱類」で配送いたしますので、ご安心ください。

日付指定・時間指定はできますか?

可能です。地域によってはご指定できない場合がございます。その際は最短着日で出荷します。


Q.Can I designate a delivery date?

No, you cannot.

発送方法の種類を教えてください。

ヤマト運輸の宅急便になります。
(離島など一部地域では配送業者が変更になる場合がございます。予めご了承ください。)


Q.What types of shipping methods are available?

We ship by EMS.
We apologise for the inconvenience, but we will cancel orders from areas that cannot be shipped by EMS.

営業所留めはできますか?

ヤマト運輸の営業所に限り、対応可能です。

注文のキャンセルは可能ですか?

商品出荷前の状態であればキャンセルが可能ですが、
出荷後のキャンセルはお受けできません。


取付オプションを選択された商品はキャンセルはお受けできません。


Q.I want to cancel my order after my order has been placed.

Sorry, we do not accept cancellation by any reason.

We accept exchange only when we shipped wrong item.

商品の返品は可能ですか?

初期不良の場合は、未使用の場合に限り良品交換でのご対応となります。

使用済みの商品は、いかなる場合でも返品はお受けすることができません。


いかなる場合でも返金はできません。


Q.Can I return an item?

In case of initial defects, we will exchange the product for a good replacement
only if it has not been used.

Used products cannot be returned under any circumstances.

No refunds will be given under any circumstances.

注文と違う商品が届きました。

大変申し訳ございません。細心の注意を払っておりますが、誤納品があった場合には、
大変お手数ですが下記までご一報いただけますようお願い申し上げます。

TEL:03-5820-3300

メール:info@munimuni.jp


Q.I received the wrong product for my order.

We apologize for the inconvenience. We take the utmost care, but in the event of an erroneous delivery, we ask that you please contact us at the following address.

E-mail: info@munimuni.jp

返品先の住所はどこですか?

未使用かつ初期不良の場合は、良品交換でのご対応となります。

返品される商品は、お手数ですが下記までご送付ください。


株式会社リィザス
〒111-0052 東京都台東区柳橋2-7-9 河村ビル1F
TEL:03-5820-3300